Anul III – Educație favorabilă incluziunii, reducerii riscului de părăsire timpurie a școlii,
eliminarea (cyber)bullying-ului
Proiect finanțat prin Programul Erasmus+
Acțiunea Cheie 1 : Mobilitatea persoanelor în scopul învățării
Durata proiectului: 15 luni (01.06.2023 – 31.08.2024)
Acreditare Nr.: 2020-1-RO01-KA120-SCH-095398
Număr de referință proiect: 2023-1-RO01-KA121-SCH-00011402.4
Buget aprobat: 31.780,00 euro
Beneficiar: Liceul „Regina Maria” Dorohoi
Grup țintă: 10 elevi (Schimb de elevi, IX-XI) și 10 profesori (Cursuri de formare)
Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale a acordat Liceului „Regina Maria” Dorohoi Acreditarea Erasmus pentru a derula proiecte de mobilitate Erasmus+ în domeniul Educației Școlare.
Perioada de valabilitate a Acreditării Erasmus este 01.06.2021-31.08.2027.
Liceul „Regina Maria” s-a angajat să implementeze activități finanțate de Programul Erasmus+ în conformitate cu Standardele de Calitate Erasmus:
- Incluziune și diversitate.
- Sustenabilitatea și responsabilitatea față de mediu.
- Educația digitală — inclusiv cooperarea virtuală, mobilitatea virtuală și mobilitatea mixtă.
- Participarea activă la rețeaua organizațiilor Erasmus.
Obiectiv: Elaborarea unui set de instrumente educaționale care să promoveze educația favorabilă incluziunii, reducerea părăsirii timpurii a școlii, eliminarea (cyber)bullying-ului în perioada 2023-2024.
ACTIVITĂȚI
- Participarea a 10 cadre didactice (diriginți/consilier educativ/consilier școlar/personal de conducere) la activități de formare în spațiul european în vederea dezvoltării de competențe în domeniul consilierii pentru promovarea incluziunii, reducerea abandonului școlar, a bullying-ului și a cyberbullying-ului
- Publicarea în format digital a unui set de instrumente educaționale în urma experiențelor de învățare la nivel european și a schimbului de bune practici
- Elaborarea și implementarea unui program de consiliere a elevilor prin exploatarea competențelor dobândite și a instrumentelor educaționale elaborate
- Organizarea a 4 ateliere de lucru cu toți profesorii-diriginți cu scopul valorizării, transmiterii și multiplicării rezultatelor învățării și a aplicării în activitatea de consiliere a instrumentelor educaționale elaborate
REZULTATE
- 10 cadre didactice cu atribuții de consiliere și orientare participă la cursuri de formare pe teme de incluziune, reducerea abandonului școlar prin combaterea bullying-ului și a cyberbullying-ului
- Set de instrumente elaborat și publicat în format digital pentru a sprijini activitatea educativă a tuturor diriginților
- Program de consiliere a elevilor instituit la nivelul școlii de persoanele-resursă
- 4 ateliere de lucru cu toți profesorii cu atribuții de consiliere și orientare în vederea valorizării și multiplicării rezultatelor
- Beneficiarii activităților de formare devin resurse pe tematicile abordate
- Profesorii dobândesc competențe de abordare a tematicilor în acord cu direcțiile europene
- Calitate crescută a activităților de consiliere și orientare
- Relevanță crescută a programelor educaționale oferite de școală, prin asigurarea unei bune corelări cu nevoile și interesele acestora
- Cadre didactice abilitate în domeniul educației incluzive, antirasiste, a educației pentru diversitate, în domeniul prevenirii abandonului școlar având drept cauze bullying-ul și cyberbullying-ul
- Elevi pregătiți pentru impactul cu viața reală și provocările unei societăți în continuă metamorfoză
- Absolvenți educați în spiritul cetățeniei active, combaterii xenofobiei, asigurării incluziunii tinerilor provenind din toate mediile sociale
INDICATORI
- Numărul cadrelor didactice formate la nivel european pe tematici educative
- Eficiența setului de instrumente elaborat în format digital pentru sprijinirea activității de consiliere a diriginților
- Numărul elevilor inclusi în programul de consiliere
- Numărul atelierelor de lucru realizate de profesorii beneficiari
- Numărul cazurilor de bullying și cyberbullying înregistrate la nivelul școlii
- Numărul cazurilor de abandon școlar din cauza violenței și a intoleranței
- Crearea unei generații de tineri activi, responsabili, integrați în viața societății
APEL DE SELECȚIE ADRESAT ELEVILOR
Elevi_Apel-selectie-beneficiari-directi
Calendar selecție elevi:
- Afișarea anunțului, criteriilor și condițiilor de selecție: 05.10.2023
- Depunerea dosarelor de candidatură: 06.10.2023 – 09.10.2023
- Organizarea interviului: 10.10.2023
- Evaluarea candidaturilor: 10.10.2023-11.10.2023
- Anunțarea rezultatelor: 11.10.2023
Dosar de candidatură:
- Cerere de înscriere (Anexa 1_Cerere de inscriere)
- Copie după Carte de identitate
- Acordul parental (Anexa 2_Acord parinte)
- Acordul de prelucrare a datelor și a imaginii personale (Anexa 3_Acord Date personale si imagine)
- Scrisoare de motivație în limba franceză, prin care elevul își exprimă intenția de a participa în cadrul activităților (ANEXA 4_Lettre de motivation)
- CV în format Europass (ANEXA 5_CV)
- Plan de 5 activități cu elevii pe temele abordate: Incluziune, bullying, abandon școlar, pentru anul școlar 2023-2024. (Anexa 6_Plan de activitati)
Dragi elevi, așteptăm dosarele voastre pana luni, 9 octombrie!
ANUNȚ!
Interviul va avea loc marți, 10.10.2023, în Sala Erasmus (Corp A, parter, langă cancelarie)
Ora 11: elevii din clasele 9A, 9B, 9D, 10A, 10B
oRA 12: elevii din clasele 9E, 9F, 10E, 11E
BON COURAGE!!
Felicitări tuturor elevilor care au participat la etapa de selecție! Vom avea șanse similare și în anii următori!
APEL DE SELECȚIE ADRESAT CADRELOR DIDACTICE (10 locuri)
Apel-selectie-beneficiari-directi_Profesori
Calendar selecție cadre didactice:
- Afișarea anunțului, criteriilor și condițiilor de selecție: 06.11.2023
- Depunerea dosarelor de candidatură: 06.11.2023 – 17.11.2023
- Evaluarea candidaturilor: 23.11.2023 – 27.11.2023
- Anunțarea rezultatelor: 28.11.2023
Dosar de candidatură:
- Cerere-tip de înscriere (Anexa 1)
- Carte de identitate (copie)
- Acord privind utilizarea datelor și a imaginii personale (Anexa 2)
- Declarație privind rambursarea contravalorii cheltuielilor în cazul renunțării fără motiv justificat la proiect. (Anexa 3)
- Adeverință din care să reiasă statutul – cadru didactic titular, clasa la care este diriginte
- Scrisoare de intenție cu argumentarea necesității de formare
- CV Europass însoțit de copii ale documentelor justificative conform criteriilor de selecție, care să includă competențele lingvistice
- Planul de activități
Termen depunere dosare: 17.11.2023
https://lrmd.ro/odissea-culturala-in-inima-italiei-experienta-noastra-erasmus/
APEL SELECȚIE II – COMPLETARE GRUP ȚINTĂ-PROFESORI (09.01.2024)
Prezentul anunț vizează selecția cadrelor didactice pentru completarea grupului țintă (1 beneficiar și 3 rezerve).
Apel-selectie-beneficiari-directi_Profesori_Ianuarie 2024
CALENDARUL PROCESULUI DE SELECȚIE:
- Afișarea anunțului, criteriilor și condițiilor de selecție: 09.01.2024
- Depunerea dosarelor de candidatură: 10.01.2024 – 15.01.2024
- Evaluarea candidaturilor: 16.01.2024 – 17.01.2024
- Anunțarea rezultatelor: 18.01.2024
ACTIVITĂȚI DE DISEMINARE
Liceul Regina Maria_Proiecte Erasmus+_Mobilitate elevi
Diseminare_OUTDOOR EDUCATION To prevent failure
https://lrmd.ro/ateliere-de-diseminare-erasmus/
https://lrmd.ro/zilele-comunitatii-reginiste-sau-despre-impact/
https://lrmd.ro/anul-iii-de-acreditare-erasmus-un-an-cu-impact/
Rezultate:
IMPACT – GHID DE BUNE PRACTICI ÎN DOMENIUL PROMOVĂRII INCLUZIUNII ȘI AL PREVENIRII BULLYING-ULUI ȘI A ABANDONULUI ȘCOLAR
IMPACT – Ghid de bune practici_format digital
Program de consiliere_Liceul Regina Maria
https://view.genially.com/666d63557b51df0014eaed5f/interactive-content-impact