Erasmus+, ACREDITARE, Domeniul Educatie scolara – Anul III

 

Anul III – Educație favorabilă incluziunii, reducerii riscului de părăsire timpurie a școlii,

eliminarea (cyber)bullying-ului

 

Proiect finanțat prin Programul Erasmus+

Acțiunea  Cheie 1 : Mobilitatea persoanelor în scopul învățării

Durata  proiectului: 15 luni (01.06.2023 – 31.08.2024)

Acreditare Nr.: 2020-1-RO01-KA120-SCH-095398

Număr de referință proiect: 2023-1-RO01-KA121-SCH-00011402.4

Buget aprobat:  31.780,00 euro

Beneficiar: Liceul „Regina Maria” Dorohoi

Grup țintă: 10 elevi (Schimb de elevi, IX-XI) și 10 profesori (Cursuri de formare)

 

Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale a acordat Liceului „Regina Maria” Dorohoi Acreditarea Erasmus pentru a derula proiecte de mobilitate Erasmus+ în domeniul Educației Școlare.

Perioada de valabilitate a Acreditării Erasmus este 01.06.2021-31.08.2027.

 

Liceul „Regina Maria” s-a angajat să implementeze activități finanțate de Programul Erasmus+ în conformitate cu Standardele de Calitate Erasmus:

  • Incluziune și diversitate.
  • Sustenabilitatea și responsabilitatea față de mediu.
  • Educația digitală — inclusiv cooperarea virtuală, mobilitatea virtuală și mobilitatea mixtă.
  • Participarea activă la rețeaua organizațiilor Erasmus.

 

Obiectiv: Elaborarea unui set de instrumente educaționale care să promoveze educația favorabilă incluziunii, reducerea părăsirii timpurii a școlii, eliminarea (cyber)bullying-ului în perioada 2023-2024.

 

ACTIVITĂȚI

  1. Participarea a 10 cadre didactice (diriginți/consilier educativ/consilier școlar/personal de conducere) la activități de formare în spațiul european în vederea dezvoltării de competențe în domeniul consilierii pentru promovarea incluziunii, reducerea abandonului școlar, a bullying-ului și a cyberbullying-ului
  2. Publicarea în format digital a unui set de instrumente educaționale în urma experiențelor de învățare la nivel european și a schimbului de bune practici
  3. Elaborarea și implementarea unui program de consiliere a elevilor prin exploatarea competențelor dobândite și a instrumentelor educaționale elaborate
  4. Organizarea a 4 ateliere de lucru cu toți profesorii-diriginți cu scopul valorizării, transmiterii și multiplicării rezultatelor învățării și a aplicării în activitatea de consiliere a instrumentelor educaționale elaborate

 

REZULTATE

  • 10 cadre didactice cu atribuții de consiliere și orientare participă la cursuri de formare pe teme de incluziune, reducerea abandonului școlar prin combaterea bullying-ului și a cyberbullying-ului
  • Set de instrumente elaborat și publicat în format digital pentru a sprijini activitatea educativă a tuturor diriginților
  • Program de consiliere a elevilor instituit la nivelul școlii de persoanele-resursă
  • 4 ateliere de lucru cu toți profesorii cu atribuții de consiliere și orientare în vederea valorizării și multiplicării rezultatelor
  • Beneficiarii activităților de formare devin resurse pe tematicile abordate
  • Profesorii dobândesc competențe de abordare a tematicilor în acord cu direcțiile europene
  • Calitate crescută a activităților de consiliere și orientare
  • Relevanță crescută a programelor educaționale oferite de școală, prin asigurarea unei bune corelări cu nevoile și interesele acestora
  • Cadre didactice abilitate în domeniul educației incluzive, antirasiste, a educației pentru diversitate, în domeniul prevenirii abandonului școlar având drept cauze bullying-ul și cyberbullying-ul
  • Elevi pregătiți pentru impactul cu viața reală și provocările unei societăți în continuă metamorfoză
  • Absolvenți educați în spiritul cetățeniei active, combaterii xenofobiei, asigurării incluziunii tinerilor provenind din toate mediile sociale

 

INDICATORI

  • Numărul cadrelor didactice formate la nivel european pe tematici educative
  • Eficiența setului de instrumente elaborat în format digital pentru sprijinirea activității de consiliere a diriginților
  • Numărul elevilor inclusi în programul de consiliere
  • Numărul atelierelor de lucru realizate de profesorii beneficiari
  • Numărul cazurilor de bullying și cyberbullying înregistrate la nivelul școlii
  • Numărul cazurilor de abandon școlar din cauza violenței și a intoleranței
  • Crearea unei generații de tineri activi, responsabili, integrați în viața societății

 

APEL DE SELECȚIE ADRESAT ELEVILOR

Elevi_Apel-selectie-beneficiari-directi

Calendar selecție elevi: 

  1. Afișarea anunțului, criteriilor și condițiilor de selecție: 05.10.2023
  2. Depunerea dosarelor de candidatură: 06.10.2023 – 09.10.2023
  3. Organizarea interviului: 10.10.2023
  4. Evaluarea candidaturilor: 10.10.2023-11.10.2023
  5. Anunțarea rezultatelor: 11.10.2023

Dosar de candidatură: 

Dragi elevi, așteptăm dosarele voastre pana luni, 9 octombrie!

 

ANUNȚ!

Interviul va avea loc marți, 10.10.2023, în Sala Erasmus (Corp A, parter, langă cancelarie)

Ora 11: elevii din clasele 9A, 9B, 9D, 10A, 10B

oRA 12: elevii din clasele 9E, 9F, 10E, 11E

Grille-evaluation-interviu

BON COURAGE!!

 

Felicitări tuturor elevilor care au participat la etapa de selecție! Vom avea șanse similare și în anii următori!

Rezultate selectie elevi

Lista beneficiari + rezerve

 

 

APEL DE SELECȚIE ADRESAT CADRELOR DIDACTICE (10 locuri)

Apel-selectie-beneficiari-directi_Profesori 

 

Calendar selecție cadre didactice: 

  1. Afișarea anunțului, criteriilor și condițiilor de selecție: 06.11.2023
  2. Depunerea dosarelor de candidatură: 06.11.2023 – 17.11.2023
  3. Evaluarea candidaturilor: 23.11.2023 – 27.11.2023
  4. Anunțarea rezultatelor: 28.11.2023

 

Dosar de candidatură: 

  • Cerere-tip de înscriere (Anexa 1)
  • Carte de identitate (copie)
  • Acord privind utilizarea datelor și a imaginii personale (Anexa 2)
  • Declarație privind rambursarea contravalorii cheltuielilor în cazul renunțării fără motiv justificat la proiect. (Anexa 3)
  • Adeverință din       care      să         reiasă   statutul – cadru didactic titular, clasa la care este diriginte
  • Scrisoare de intenție cu argumentarea necesității de formare
  • CV Europass însoțit de copii ale documentelor justificative conform criteriilor de selecție, care să includă competențele lingvistice
  • Planul de activități

Termen depunere dosare: 17.11.2023 

https://lrmd.ro/odissea-culturala-in-inima-italiei-experienta-noastra-erasmus/

 

APEL SELECȚIE II – COMPLETARE GRUP ȚINTĂ-PROFESORI (09.01.2024)

Prezentul anunț vizează selecția cadrelor didactice pentru completarea grupului țintă (1 beneficiar și 3 rezerve). 

Apel-selectie-beneficiari-directi_Profesori_Ianuarie 2024

CALENDARUL PROCESULUI DE SELECȚIE:

 

  1. Afișarea anunțului, criteriilor și condițiilor de selecție: 09.01.2024
  2. Depunerea dosarelor de candidatură: 10.01.2024 – 15.01.2024
  3. Evaluarea candidaturilor: 16.01.2024 – 17.01.2024
  4. Anunțarea rezultatelor: 18.01.2024

 

ACTIVITĂȚI DE DISEMINARE

https://www.canva.com/design/DAGPWHyoI5c/8tb4hBCPrSv9KQMFTb97VQ/view?utm_content=DAGPWHyoI5c&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

Liceul Regina Maria_Proiecte Erasmus+_Mobilitate elevi

Diseminare_OUTDOOR EDUCATION To prevent failure

https://lrmd.ro/ateliere-de-diseminare-erasmus/

https://lrmd.ro/zilele-comunitatii-reginiste-sau-despre-impact/

https://lrmd.ro/oportunitati-europene-de-dezvoltare-profesionala-prin-programul-erasmus-la-liceul-regina-maria-dorohoi/

https://www.dorohoinews.ro/invatamant-6420-Oportunit%C4%83%C8%9Bi-europene-de-dezvoltare-profesional%C4%83-prin-programul-Erasmus+-la-Liceul-%E2%80%9ERegina-Maria%E2%80%9D-Dorohoi.html

https://lrmd.ro/anul-iii-de-acreditare-erasmus-un-an-cu-impact/

 

Rezultate: 

IMPACT – GHID DE BUNE PRACTICI ÎN DOMENIUL PROMOVĂRII INCLUZIUNII ȘI AL PREVENIRII BULLYING-ULUI ȘI A ABANDONULUI ȘCOLAR

IMPACT – Ghid de bune practici_format digital

Program de consiliere_Liceul Regina Maria

https://view.genially.com/666d63557b51df0014eaed5f/interactive-content-impact

 

Loading

Sari la conținut